تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/12/08 - 08:10
کد خبر: 497494

پرونده ویژه بررسی عملکرد نمایندگان مجلس شورای اسلامی «شماره هجدهم»؛

کارنامه عملکرد نمایندگان خراسان شمالی/ بالاترین و پایین‌ترین آمار مشارکت در مجلس متعلق به کیست؟

کارنامه عملکرد نمایندگان خراسان شمالی/ بالاترین و پایین‌ترین آمار مشارکت در مجلس متعلق به کیست؟

در آستانه برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، به بررسی عملکرد نمایندگان مردم استان خراسان شمالی در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خواهیم پرداخت.

به گزارش گروه سیاسی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ طبق آمار موجود، میزان فعالیت نمایندگان در مجلس شورای اسلامی، بر اساس تعداد مشارکت در رای‌گیری‌ها، ارائه پیشنهادات و نیز حضور در مشروح مذاکرات مجلس محاسبه شده و به عنوان شاخص فعالیت ایشان در نظر گرفته شده است. ملاک ارزیابی صورت گرفته سامانه شفافیت آرا shafanama.ir است.

در ابتدا ضمن معرفی اسامی نمایندگان راه‌یافته دور یازدهم مجلس شورای اسلامی از استان خراسان شمالی، نمایندگانی که در سامانه شفافیت عضویت دارند بررسی خواهد شد، افرادی که در گزارش عملکرد و شمول بررسی‌های انجام شده در این گزارش نامبرده نشده‌اند و حضور ندارند، در سامانه فوق الذکر عضویت ندارند.


رتبه‌بندی نمایندگان

سیدمحمد پاک‌مهر نماینده شهر بجنورد ( استان خراسان شمالی ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در 1888 مورد عملکرد سیدمحمد پاک‌مهر ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در 85 درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در 15 درصد نیز حضور نداشته‌اند. پاک‌مهر در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در 1610 مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد 1259 رای موافق، 227 رای مخالف و 9 رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در 115 مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.
شاخص عملکرد: رتبه 71 در بین نمایندگان 


علی جدی نماینده شهر شیروان ( استان خراسان شمالی ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در 1888 مورد عملکرد علی جدی ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در 79 درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در 21 درصد نیز حضور نداشته‌اند. جدی در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در 1490 مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد 1073 رای موافق، 227 رای مخالف و 2 رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در 188 مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند
شاخص عملکرد: رتبه 100 در بین نمایندگان 


امان‌الله حسین‌پور نماینده شهر اسفراین ( استان خراسان شمالی ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در 1826 مورد عملکرد امان‌الله حسین‌پور ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در 72 درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در 28 درصد نیز حضور نداشته‌اند. حسین‌پور در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در 1320 مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد 1028 رای موافق، 175 رای مخالف و 6 رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در 111 مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.
شاخص عملکرد: رتبه 118 در بین نمایندگان 


محمد وحیدی نماینده شهر بجنورد ( استان خراسان شمالی ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در 2046 مورد عملکرد محمد وحیدی ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در 84 درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در 16 درصد نیز حضور نداشته‌اند. وحیدی در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در 1715 مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد 807 رای موافق، 204 رای مخالف و 26 رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در 678 مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.
شاخص عملکرد: رتبه 158 در بین نمایندگان

 

گزارش از عرفان عباسی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
صفحه نخست روزنامه‌های یکشنبه ۹ اردیبهشت
شریک جرم صهیونیست‌ها/ شکست دکترین امنیتی اسرائیل
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top